بررسی کارمندان گوگل
نوشته شده توسط : محسن

بررسی کارمندان گوگل

عملکرد سهام گوگل به دنبال پیشنهاد عمومی اولیه‌اش پاداش بزرگی برای کارمندان قدیمی‌اش بود.[۵۱] بعد از IPO، مؤسسان شرکت، لری و سرجئی و مدیرعامل آن اریک درخواست کردند که حقوقشان به ۱ دلار کاهش یابد. پیشنهادهایی که آن‌ها بعد از آن برای افزایش حقوق خود دادند توسط کمپانی مورد قبول واقع نشد، زیرا آن‌ها در این مدت از طریق سهام گوگل سود خود را می‌برده‌اند. تا قبل از سال ۲۰۰۴ اشمیت ۲۵۰ هزار دلار در سال و پیج و برین هر کدام ۱۵۰ هزار دلار در سال درآمد داشتند.[۵۲]

بهبود رتبه گوگل

در سال ۲۰۰۷ و اوایل ۲۰۰۸ چندین مدیر اجرایی درجه یک، گوگل را ترک گفتند. در اکتبر ۲۰۰۷ مدیر امور مالی یوتیوب، گیدئون لو[۵۳] به همراه بنجامین لینگ مهندس عالی رتبه[۵۴] به فیسبوک ملحق شدند. در مارس ۲۰۰۸ شریل سندبرگ، مدیر قسمت فروش آنلاین، سمت جدید خود را در فیسبوک به عنوان مدیر اجرایی شروع کرد،[۵۵] در حالی که‌اش ال‌دیفراوی، مدیر قبلی قسمت تبلیغات، گوگل را با هدف مدیریت قسمت بازاریابی نت‌شاپز، فروشگاه آنلاین که بعدها در سال ۲۰۰۹ هی‌نیدل نامیده شد، ترک کرد.[۵۶] در ۴ آوریل ۲۰۱۱ لری پیج به عنوان مدیرعامل منتسب شد و اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل شد.[۵۷].از تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۵ تا کنون ، سوندار پیچای سمت مدیر عامل اجرایی این شرکت را به عهده دارد.

گوگل به عنوان یک عامل ترغیب، سیاستی با نام «استراحت ابتکاری» (Innovation Time Off) در شرکتش به وجود آورد، که در آن مهندسان ۲۰٪ از زمان کار خود را به پروژه‌هایی اختصاص می‌دهند که به آن‌ها علاقه دارند. تعدادی از خدمات جدیدتر گوگل از جمله جی‌میل، گوگل نیوز، اورکات و ادسنس در اصل از همین ایده به وجود آمده‌اند.[۵۸] در یکی از سخنرانی‌های دانشگاه استنفورد، مریسا مایر، معاون قسمت محصولات جستجویی گوگل، بیان داشت که نیمی از محصولات جدیدی که به نمایش درمی‌آیند همه در زمان استراحت ابتکاری به وجود آمده‌اند. در مارس ۲۰۱۱ شرکت مشاور یونیورسام اطلاعاتی نمایش داد که در آن گوگل در راس فهرست کارفرمایان ایده‌آل قرار داشت و در آن ۲۵ درصد از ۱۰۰۰۰ جوان متخصصی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گوگل را انتخاب کرده بودند.

افزایش بازدید سایت





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: